Bir cihaz kaç defa servise giderse değişir?
Cihazınız aynı arıza nedeniyle üst üste üç kez servise gönderilirse, yeni bir cihaz veya para iadesi talep etme hakkınız vardır. Ancak, ürününüz farklı nedenlerle servise gönderildiği için yapabileceğiniz hiçbir şey yoktur.
Alınan ürün kaç gün içerisinde değiştirilebilir?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Yasal onarım süresi kaç gün?
Binek otomobil, kamyonet, motosiklet, ATV, moped, scooter, kişisel su taşıtı, yat, kar arabası ve karavan gibi araçlarda azami onarım süresi 45 iş günü, diğer tüm mallarda ise 20 iş günüdür.
Ayıplı mal kaç günde değiştirilir?
Değişim veya iade alma hakkım var mı? Evet, satın alınan ürünün ayıplı çıkması halinde tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir.
2 kere değişim yapılır mı?
Değişim işleminin bir kez yapılması yeterlidir, ikinci bir değişim işlemi mümkün değildir ancak ürünleri iade edebilirsiniz.
Bir telefon kaç kere garantiye giderse yenisi verilir?
Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez veya farklı arızayı dört kez gösteren cihazlar ücretsiz olarak değiştirilir.
Yasal değişim süresi ne kadardır?
İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde bağlayıcı bir süre yoksa, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeden çekilme ve tüm ödemeleri yasal faiziyle birlikte on dört gün içinde geri alma hakkına sahiptir.
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
6502 sayılı Kanunun 11. maddesi, tüketicinin üründe ayıp bulunması halinde seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar çerçevesinde tüketici aşağıdaki haklara sahiptir: Müşteri, sözleşmeden cayma hakkına sahiptir ve bedelini iade alabilir, ürünü ayıpsız bir benzeri ile değiştirebilir veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep edebilir.
Değişim yapmayan mağaza nereye şikayet edilir?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; Tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.
Serviste 20 iş günü doldu ne yapmalıyım?
Ürününüzün tamir süresi 20 iş gününü aşarsa, tüketici olarak aşağıdaki haklara sahipsiniz: Ürünün bedelinin iadesini talep edebilirsiniz. Ürünün benzer, kusursuz bir ürünle değiştirilmesini talep edebilirsiniz. Ürünün tamirinin tamamlanıp size teslim edilmesini talep edebilirsiniz.
Teknik servis kaç iş günü?
Teknik servis, kendisine teslim edilen malın onarımını azami onarım süresi içerisinde tamamlamak zorundadır. Bu süre genellikle 20 İŞ GÜNÜ olarak belirlenir.
Tüketici hakları nelerdir?
TÜKETİCİ HAKLARI NELERDİR? TÜKETİCİ ŞİKAYETLERİ NEREYE BAŞVURULABİLİR? Temel ihtiyaçların karşılanması hakkı Sağlık ve güvenlik hakkı Bilgi edinme hakkı Oy kullanma hakkı Temsil, örgütlenme ve danışma hakkı Zararın giderilmesi hakkı Eğitim hakkı Sağlıklı bir çevreye sahip olma hakkı Daha fazla makale…
Değişim süresi 1 ay mı?
Tüketiciler, mesafeli satış sözleşmelerinde (örneğin internet veya telefonla yapılan satışlarda) 14 gün, kapıda satış sözleşmelerinde 14 gün, taksitli satış sözleşmelerinde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Ayıplı malın yenisi ile değiştirilmesini isteme hakkı nedir?
4077 sayılı Kanunun 4. maddesine göre; malın ayıplı olması halinde tüketici, bedel iadesini, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini veya ayıplı malın bedelinden indirim yapılmasını veya ücretsiz onarımını isteme gibi sözleşmeden dönme haklarına sahiptir.
Aldığımız ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyım?
Ürün veya hizmetin değeri otuz bin Türk Lirasının altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı olması nedeniyle tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurmak zorundadır.
Cep telefonu kaç yılda bir değiştirilmeli?
Temel, orta seviye veya üst düzey bir telefon seçmenizden bağımsız olarak, dikkate alınması gereken en önemli nokta şudur: telefonu satın aldıktan sonraki 2 yıl içinde değiştirmeyi hedefleyin. Bu şekilde telefonu kullanırken kötü sürprizlerle karşılaşmazsınız.
Servis tarafından değiştirilen ürünün garanti süresi ne kadardır?
Değiştirilen ürünün garantisi, satılan ilk ürünün kalan garanti süresine tekabül eder. Ürün garantisi sıfırdan başlamaz. Örneğin; 1 Ocak 2022 tarihinde satın alınan ve garantisi başlayan arızalı bir ürün yenisiyle değiştirilirse yeni ürünün garanti başlangıç tarihi de 1 Ocak olacaktır.
Tüketici hakları nelerdir?
TÜKETİCİ HAKLARI NELERDİR? TÜKETİCİ ŞİKAYETLERİ NEREYE BAŞVURULABİLİR? Temel ihtiyaçların karşılanması hakkı Sağlık ve güvenlik hakkı Bilgi edinme hakkı Oy kullanma hakkı Temsil, örgütlenme ve danışma hakkı Zararın giderilmesi hakkı Eğitim hakkı Sağlıklı bir çevreye sahip olma hakkı Daha fazla makale…
Azami tamir süresi aşılırsa ne olur?
Ürünün onarımı için gereken azami sürenin aşılması hâlinde tüketici, ürünün ücretsiz olarak yenisiyle değiştirilmesini veya maliyetinin tüketici tarafından karşılanmasını talep edebilir. Bu tüketici talepleri için satıcı, dağıtıcı, acente, üretici/imalatçı ve ithalatçı tüketiciye karşı birlikte sorumludur.